Dags för nya upptäckter

Det har blivit dags att prova på att sova i nattlyan nu. Dagtid/vaken tid ska så klart även fortsatt spenderas inomhus i mitt sällskap - men på natten, ja då sover jag och helst också valpar - men de har en benägenhet (som alla som haft valpar nån gång nog kan intyga) att stundom låta som en flock hungriga fiskmåsar vid synnerligen opassande tidpunkt - och då är det rätt skönt att inte ha dem precis utanför sovrummet.Spännande och lite småläskigt med nytt ställe, nya lukter och nya ljud men coola valpar som nyfiket undersöker och snabbt accepterar det nya. 
 
Jag ÄLSKAR verkligen den här tiden som kommer nu - när valparna förvandlas mer och mer för varje dag till små hundar och egna individer - som det är mitt jobb att studera och lära känna för att sedan kunna placera rätt valp i rätt hem <3 Det är det här som är det bästa och roligaste med hunduppfödning - och att sedan få följa valparna framåt när de utvecklas vidare och se om man tänkt och känt rätt i den kombination man gjort och de val man gjort. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0