Rackarungar blir Epidemiologer

Ja Happys valpar skulle ju vara mina Rackarungar.... men.... Happys förra kull föddes mitt i brandröken av skogsbränderna som härjade Sverige och fick där med temat "The Firefighters" så... nu kom "The Corona Bug" och har förändrat hela tillvaron - så det blev självklart att Rackarungarna fick utbilda sig och bli Epidemiologer istället  🙃 
 
Jag har av olika skäl varit usel på att lägga upp bilder på den kullen. Ett av skälen är den ständiga bristen på tid, ett annat att jag tyvärr förlorade kampen om livet för lilla Hane V alias "Mini"... Mini gick inte upp i samma takt som de andra även om han till en början var pigg och stark. Plöstligt slutade han dock självmant äta och trots stödmatning "kom han sig" inte utan fick istället tungt med sin andning och somnade lugnt in hos mamma Happy och mig. 😭 Baksidan av att vara uppfödare - så otroligt ledsamt och smärtsamt när man tappar små liv som hunnit börja sätta spår - och att behöva ringa förväntansfulla valpköpare och göra dem besvikna 😰 Men livet är inte alltid enkelt och sånt här händer även utan synbara skäl.
 
Jag är glad och tacksam för resten av kullen och övertygad om att jag inte kunde gjort mer än jag gjorde för Mini. Tacksam för förstående valpspekulanter och stöttande uppfödarkollegor. Livet går vidare! 
 
 
Nu är det mer är dags att presentera resten av gänget. Nu blir det uppställda bilder men jag lovar det kommer andra foton och filmer också närmsta dagarna.
 
 
 
 
 
 
 
Livet på Casa Ta Wei's rullar på och även Epidemiologerna övar bland annat på att åka bil inför framtida "flyttresor" och strax även dags för "äventyrsresa" till LuVi hund 😘
 

Kommentarer
Postat av: Jenny J

Dom är så otroligt söta och fina. Vill så gärna ha en.

2020-04-30 @ 16:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0