Snart flygfärdiga och valen är gjorda

Det är en ynnest att få följa en valpkull - det är lika fantastiskt varje gång att få se de här små individerna utvecklas från nyfödda till levernas - och förhoppningsvis sedan ett långt liv framåt. 
 
När man är tre stycken uppfödare som ska ha ha hanvalp från samma kull är det spännande att se om alla faller för samma eller olika individer... jag har haft en magkänsla och en tanke som jag dock hållit för mig själv - men som sedan visade sig stämma till punkt och pricka! Simsalabim så har vi alla tre varsin favorit - tänk så bra det kan bli. 
 
Jag känner mig nöjd med fördelningen av alla valparna och tror att det kommer bli bra för alla inblandade familjer och personer. Nu har jag en knapp vecka kvar att njuta av dem alla innan de börjar sina resor ut i vida världen. Jag tror  bestämt de ha fått en bra grund här på Brunkulla <3 
 
Njut av veckans bilder - tack Pelle och Johan för fotohjälpen - det är värdefullt!!
 
Ta Wei's Vis Av Erfarenhet - lilla Visa - Stannar på Kenneln
 
Visa
 
Ta Wei's På Minnenas Stig "Stig" - Emigrerar till Finland och blir en del i Team Rocbee och vi fortsätter vårt påbörjade samarbete som jag är mycket glad för 
 
Stig
 
Ta Wei's Reinkarnation "Reine" - flyttar hem till pappa Prisse och farbror Wille-Piraten.
Jag behåller en del av honom i bibehållen avelsrätt och är så glad att Johan och Pelle vill förvalta honom. 
 
Reine
 
Ta Wei's Ålder Är En Siffra - "Siffran" flyttar till Vilhelmina där han ska förgylla vardagen för Charolotte och Björn - vilket jag tror blir en bra kombination. 
 
Siffran
 
Ta Wei's Grå Tinningars Charm "Charmen" styr kosan mot sydväst och landar i Danmark hos Team Purreskoven där jag tror han kommer visa framtassarna på mer än ett sätt <3 
 
Charmen 
 
Ta Wei's Mr Eternell - "Evig" - traskar också han över gränsen till Norge och familjen Wåhlin i Trondheim, där han säkerligen kommer att få träffa halvbrorsan Pontus för bus och gemenskap. 
 
Evig
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: eva örnfeldt

Lycka må följa de fina valpar Du och Kobra levererar

2017-11-10 @ 22:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0