Lite uppdateringar

Jag veeeeet jag är en usel "bloggist"... lovar att försöka med lite "bot och bättring" men det är ju så få timmar på dygnet...

Vi har så smått börjat nedräkningen till Kodas valpning - dygn 63 är nästa onsdag - dvs 2017 09 13 men sedan vet man ju aldrig exakt...
Hon är ordentligt runt om magen och det ska bli så spännande att se vad som tittar ut - pappa är min underbara "Prisse" som fyller 12 år i december och är grå om nosen men "still going strong".
En efterlängtad kombination som jag ser mycket fram emot.

Koda på dygn 53 i sin dräktighet 
 

Prisse 11,5 år 
Stolt och vacker <3 De grå tinningarnas charm och värdigheten hos en äldre hund måste man bara älska!
 
I går var jag till Vännäs för att delta på SSRK's utställning med mina "småbrudar" Happy och Hjärtrud. 
Happy placerade sig 4:e bästa tik efter tre championtikar och fick så ledes certet (det andra i hennes samling). Hjärtrud föll inte den här domaren i smaken och så är det ju ibland. Det kommer fler gånger och andra åsikter. 
Själv är nöjd med dem båda och tämligen övertygad om att dekommer att utvecklas till det som jag önskar. Det är två unga hundar med tiden framför sig. 
 
Ta Wei's Collecting Happy Dreams "Happy" 19 månader
Ta Wei's Hjärtats Längtan "Hjärtrud" 13 månader
 
Vi har i sommar haft en kull på fina Rocbee Yatzy Girl "Piitu" som numera ingår i Kennel Ta Wei's och hemma finns nu också lilla Ta Wei's Gå Över Gränsen "Ylle" som är son till Piitu och min älskade Ta Wei's  Tjourmas aka Farbror Plysch. Det ska bli spännade att följa Ylles utveckling, liksom hans syster Ta Wei's Samarbete Stavas V-I som har emigrerat till Danmark för att utvecklas och ha sin framtid hos Anette Lindholt Larsen på Kennel Purreskovens.
Inser att jag inte har tagit några vettiga bilder på Piitu så det måste jag förstås ta och göra. Så länge får ni hålla tilgodo med valparna. 

Ylle som är kvar på kenneln
Nana (Sammet kallades hon här hos mig) som flyttat till Danmark. 
 
Nu ser vi fram emot hösten och vad den bär med sig - och JA jag ska försöka skärpa mig på bloggfronten ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0