Vinkat av Smällkaramellerna

Veckorna rusar fram och det blev dags att vinka av Smällkaramellerna. En så helt underbar kull!! Jag är verkligen så supernöjd med kombinationen och nu önskar jag dem Lycka till framåt i sina nya familjer och ser verkligen fram emot att få följa dem växa upp och utvecklas. 
 
Jag ångrar inte en sekund mitt beslut att leverera mina valpar först vid 10 veckors ålder - jag har känt sån ro i att kunna studera och känna in valp för valp och se dem utvecklas till individer - att få se dem börja "snacka hund" i flocken och få med sig mycket goda erfarenheter i sin resväska ut i livet.
Chester landar i Haparanda - med närhet till "farmor" Minna och pappa Theo 🥰 
 
Billy blir kvar i Jämtland - hos Hasse och Ulrica som tidigare ägde Ta Wei's Irkká. Så honom kommer jag få följa på nära håll 🧡 
 
Becca beger sig till mitt barndoms Närke och Arboga 👌 Familjen tillbringar även delar av sin fritid här uppe i Storhogna så jag tänker mig nog få träffa henne också "live" framöver.
 
Så här i Coronans grepp om världen så blir en del saker lite annorlunda. Tre av valparna skulle resa till Norge och för att lösa det på ett bra sätt nu så körde jag ned till Sälen där jag mötte upp Caroline för att leverera deras efterlängtade lilla Becca som ska få campera ihop med Jippi, Ta Wei's Hard Rockin mama i Oslo. Caroline var sedan hjälpsam nog att ta med de andra två "utvandrarna" över till Norge för att möta upp sina nya familjer. Det är bra att vi kan hjälpa varandra när världen inte är sig riktigt lik 💕
 
Max har funnit sig väl tillrätta med sina tvåbenta syskon efter en lååååång resa till Stavanger. 
 
Loke har sin nya hemvist i Trondheim där han har landat gott och tryggt. 
 
Kvar här hemma röjer Rappa och Tempo loss tillsammans ett tag till. Tempo fick plötsligt veckan innan flyttdags oförklarligt ont i sin käke och vi fick uppsöka veterinär och försöka finna en orsak. Jag trodde själv att han möjligen gjort sig illa på något vis - på vilda valpars sätt - men efter röntgen fann vi inga uppenbara skador. Dock en hög snabbsänka och förstorade lymfkörtlar på halsen så en kur med Cortison och avvakta. Tempo är redan efter ett dygn pigg och smärtfri men för att ha både hängslen och livrem får han nu trappa ut Cortisonet långsamt och stanna några veckor till innan han lämnar Casa Ta Wei's och flyttar till sitt nya hem i den stora Hufvudstaden 👌 
 
Tempo övar sig på soffhäng
 
Så har vi min egen lilla RappaRappis som jag verkligen är taggad att få börja forma och bygga vår relation för framtida äventyr tillsammans med 💪 DET ska verkligen bli ett spännande uppdrag! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0