Nu går vi in i nedräkningstiden

Vi väntar en till kull valpar hos Ta Wei's 🥰
 
Min härliga SE U(u)Ch Ta Wei's Collecting Happy Dreams till vardags kallad "Happy"hade precis vid årsskiftet lyckad date med den unge gentlemannen Timra's Rapid Rocker "Zappo" som gav resultat. 
 
Ta Wei's Collecting Happy Dreams "Happy"
Happy är ett litet lyckopiller - full av energi och glädje. Hon är min dotters hund och de har tillsammans tränat en del agility och även provat lite rallylydnad. En stor portion personlighet och egen vilja har lilla fröken men också massor av sammarbetsvilja och arbetslust. Hon gillar att apportera (som är min träning med henne) och har ända sedan valp varit mycket kvick i inlärning. Hon älskar att mysa med sin lillmatte och i flocken här är hon något av en drottning (och tycker egentligen att de andra är en rätt onödig utfyllnad i världen 🤣 även om de är kul stt busa med)
Timra's Rapid Rocker "Zappo"
Zappo är en go och glad kille som älskar att hänga med matte Frida på diverse äventyr. Han är lättlärd och fattar snabbt och kan flera trix. Att nosa runt efter spännande dofter i skog och mark är en annan favoritsyssla 🥰 Han kan vara lite blyg i första kontakten med nya människor men sedan älskar han uppmärksamhet och kel. Han har mycket energi och blir sällan trött.
 
Happy har nu nått dygn 58 i sin dräktighet - en knubbsäl som passar på att njuta i fulla drag och vila sig i form för kommande uppdrag 💕 
 
 
Den här sista tiden känns alltid lååååång - nu vill man bara att de ska komma igång, att allt flyter på enligt skolboken och att man får veta vad de bär på 🤔 Tålamod är inte min starka sida - men det är i alla fall inte allt kvar nu 💪 Söndag är dygn 63 - hennes förra kull föddes dygn 62 - så nu får vi se hur hennes plan ser ut den här gången.
 
Jag älskar den här delen av att vara uppfödare - det är lika spännande inför varje valpning - att få finnas där vid tikens sida och följa det underverk som varje födsel är 💞 Att få ta emot nya liv och få se vad tiken burit på 😘 
 
Fram till Happy tycker att det är dags får jag nöja mig att kika på de små buffarna i hennes mage och gissa vad det är där inne 🤔
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0