Nya hopp om framtiden

I mörka november börjar Hjärtrud att löpa så i slutet av månaden är det åter dags för Ta Wei's många mil i bil. Jag packa in mig och alla fyrfotingar i mitt toppenekipage och styr Mr Attjoman med nosen norrut.
(Bilden är från ett annat tillfälle men får representera ekipaget) 
 
Jag har turen att ha synnerligen gästfria och goda vänner i Piteåtrakten där både jag och fyrfotingar får campera vid diverse påhitt 🥰 så även nu - så att jag kunde kombinera trevligt umgänge med att ta ett par turer över den Finska gränsen för kärleksmöten mellan Hjärtrud och Theo 💚
 
Två typlika welshar i feminin och maskulin form 🥰😍
Nord Ch Fi Ch Se U(u)Ch No Ch LT Ch TLNJW-18 Lundtorps Theo
Theo används i praktisk jakt
Ta Wei's Hjärtats Längtan
Älskar att apportera
Och gör det med ett stabilt och balanserat grepp oavsett vilt eller dummy.
 
Vi rullade hemåt efter väl utfört uppdrag - ett litet missöde någonstans i de mörka skogarna utanför Lycksele men tur i oturen gick ändå allt bra (för alla inblandade utom just renen...) och vi kunde småningom rulla problemfritt ända hem. Någon gång ska vara den första att köra på ett djur - jag antar att det var min tur nu helt enkelt - vilket om jag skulle räkna alla mil jag rullat UTAN att lyckas med det nog får räknas falla inom statistikens ramar med god marginal. 
 
 
Resan var väl värd sina mil och resulterade i en tämligen välfylld skattkista hos Hjärtrud - som inte riktigt förstod varför det plöstligt blev sååå tungt att röra sig 🤣
 
2020 01 23 öppnades locket till kistan och på bästa skolboksmanér föddes 8 st kraftfulla, fina valpar 🥰 5 hanar och 3 tikar som Hjärtrud genast tar hand om enligt alla instinkters regler. Själv sitter jag lugnt vid sidan om och är tacksam över att ytterligare en gång få dela detta under 🙏
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0