Ord och Inga Visor

Jag beslutade i somras att det var dags för fina "Visa" Ta Wei's Vis Av Erfarenhet att få en kull och valet på hane föll på "Gibson" Redcreeks Peter Pan - så en Augustidag körde jag Umeå t o r för att möta honom och vi fick en riktigt bra parning så nöjde mig så och reste hem igen. 
 
SE U (U)CH Redcreeks Peter Pan på utställning
Gibson i viltspårskogen
Gibson vid parning <3 
 
Ta Wei's Vis Av Erfarenhet 
Visa
 
Resultatet var mycket lyckat och redan på dygn 58 tyckte Visa att det var dags för valparna att se dagens ljus. I sin rejäla kista gömde hon inte mindre än 9 st valpar - 8 hanar och 1 tik <3 
 
 
En liten tass på väg att möta världen 💕
 
En helt okomplicerad valpning med en lugn och sansad tik - precis som det ska vara. Det är en ynnest att få vara med och ta emot nya underverk och jag blir lika rörd varje gång trots att det börjar vara några kullar som passerat härvidlag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den första tiden i valpars liv ska bestå av lugn, frid och ro - så har de också fått - men tiden rusar fram och imorgon har redan fyra veckor passerat!!
 
De har nu fått flytta till en större lya att utforska, börjat äta riktigt mat - vilket var mycket uppskattat :)
 
 
Från nu och framåt är det mycket som ska hända, upplevas och utvecklas! En underbar tid väntar för att lära känna varje valp som individ och så småningom räkna ut vem som passar bäst i vilken av alla underbara familjer som nu väntar otåligt på sina nya familjemedlemmar <3 En angenäm uppgift som jag ser fram emot. 
 
Här är enskilda bilder på hela ligan - uppställda bilder får anstå lite till. Namnen är inte klara ännu men temat blir "Visor" och tiken är självklart en Jamtlandstaus 😘 Grabbarna spånar jag fortsatt på rätt visor till även och några fattas ännu... det kommer-det kommer
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag försöka vara lite mer aktiv på den här bloggen så ni alla som önskar får följa med på resan framåt! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Vi är en aktiv familj på jakt efter en welsh hane. Hittade inga kontaktuppgifter på din sida men hör gärna av dig så jag kan presentera oss lite mer :)

Med vänlig hälsning,
Anna

2020-11-22 @ 13:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0