Premier League !

*PUH* 😰varken slutet av 2022 eller början av 2023 hamnade riktigt "inom ramarna för vad man önskar"... bara massa stök som man gĂ€rna skulle varit utan och dĂ€rav har inte riktigt allt rullat pĂ„ enligt planeringen heller - som att sköta om en blogg, marknadföra sina hundar och valpar och sĂ„dant. 
 
MEN vi berikades med en hĂ€rlig kull valpar som har varit ljusglimten i allt trist <3 Ă€ven om jag inte har visat upp dem nĂ„got vidare.  Jag fick Ă€ran och möjligheten att leasa in underbara "Smilla"  Ta Wei's Niiskuneiti för ytterligare en valpkull hĂ€r hos mig pĂ„ Ta Wei's - oerhört vĂ€rdefullt och jag Ă€r sĂ„ tacksam till hennes familj som stĂ„tt ut med att vara utan henne sĂ„ lĂ„ng tid igen! TACK frĂ„n 💚:at  TACK hela famlijen "Smilla" 😍
 
Mamma Smilla och smÄttingarna 
 
Jag valde att para henne med en engelsk import som tillför lite nytt blod till mina linjer. Han heter Solva Riddle - "Ritzo" till vardags - och Àr en hÀrlig hane som jag Àr glad för att jag fick anvÀnda. TACK igen för samarbetet Maggan @Clumbrolds
 
Pappa Ritzo jobbar för brödfödan 😅 
 
Det föddes 9 valpar men tyvÀrr valde ena tikvalpen att vÀnda tillbaka till hundhimlen dirket - hon föddes livlös, trots stor och fullgÄngen och tilllsynes helt felfri.... det Àr lika ledsamt varje gÄng det hÀnder men sÄdan Àr naturen och man fÄr glÀdjas Ät de man fÄr ha kvar. SÄ "lilla ligan" bestod av 2 tikar och 6 hanar och dÄ Smillas första kull Àr döpta efter damlandslaget i fotboll spann jag vidare pÄ det temat och dessa fick bli The Premier League som en heder Ät faderns hemland ;) 
 Tjejerna <3 
 
Kombinationen ser sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt ut att ha blivit vad jag hoppades pĂ„ - och det ska bli vĂ€ldigt intressant att se vad de vĂ€xer upp till i slutĂ€nden. En hel liga med "welshiga" valpar, med mĂ„nga av de detaljer jag vill ha och framför allt en sprudlande hĂ€rlig energi och intensitet i kombination med sjĂ€lvförtorende och nyfikenhet mentalt - det allra viktigaste 💖Vi ska ju leva till sammans med dem sĂ„ det Ă€r deras personligheter som Ă€r det allra viktigaste!!  Som alltid var den hĂ€r kullen ocksĂ„ ivĂ€g pĂ„ lite "Ă€ventyr" pĂ„ "okĂ€nd ort med okĂ€nda mĂ€nniskor och massa spĂ€nnande prylar" Jag kan lĂ€gga upp mer filmer frĂ„n det - eller skicka till den som Ă€r intresserad men hĂ€r Ă€r ett litet smakprov frĂ„n tvĂ„ av grabbarna och deras möte med vilt. 
 
Jag lÀgger hÀr en lÀnk till ett fotoalbum dÀr ni kan se dem i olika Äldrar - för jag orkar inte lÀgga upp massor av bilder dÄ hÀr "i efterhand" hÀr pÄ bloggen det blir ett fasligt scrollande dÄ.
Fotoalbumet hittar ni om ni klickar pÄ den hÀr lÀnken 
 
                                                     PREIMIER LEAGUE FOTON
 
Det Àr fortfarande sÄ att nÄgra av killarna inte har hittat sina rÀtta hem och de Àr nu redo att flytta 
SÄ Àr du intresserad och vill veta mer fÄr du gÀrna ta kontakt med mig och berÀtta vad du önskar dig av din valp/hund  och vilket hem och liv du kan erbjuda!
 
Telefon 070-636 18 40
Mail [email protected] 
eller via FB och min kennelsida Ta Wei's Kennel

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0